Reklama na oraz w autobusach to sposób na promocję, który sprawdza się w szczególności w większych miastach. W takich miejscach jest bardzo dużo ludzi, przez co można mieć pewność, iż reklamę zobaczy sporo osób, w tym część w przypadku których ogłoszenie będzie trafione – reklama nie tylko zwróci uwagę odbiorcy, ale także zainteresuje go. Tego rodzaju sposób na promocję ma wiele zalet – na przykład reklama na autobusach daje możliwość zainteresowania ofertą osób zmotoryzowanych, dużą skuteczność wykazują tego rodzaju reklamy szczególnie wówczas, gdy pojazdy stoją w korku.

Wówczas stojący lub też wolno przemieszczający się autobus przyciąga uwagę kierowców oraz innych osób znajdujących się w pojazdach na dłuższą chwilę – osoby te mają okazję przeczytać wszystkie informacje znajdujące się na reklamie i zapamiętać je, co może przynieść efekty nie tylko momentalnie, lecz także za jakiś czas, gdy będą one poszukiwać danego produktu lub też podobnej usługi jak ta, którą przedstawiała reklama na autobusie. Istnieje możliwość, iż pierwszą ofertą, jaka przyjdzie im wówczas do głowy będzie właśnie ta zauważona podczas stania w korku. 

Niskie koszty

Stosunkowo reklama na autobusach nie jest droga biorąc pod uwagę ilość osób, do których trafi podczas przemieszczania się po drogach wraz z pojazdem. Taka reklama bardzo się wyróżnia ze względu na jej mobilność i przyciąga uwagę znacznie bardziej niż stojący nieruchomo billboard, dlatego też można umieścić ją na kilku pojazdach, zamiast rozstawiania dużej ilości stacjonarnych reklam w całym mieście, co przyniesie takie same efekty, a być może nawet lepsze. W ten sposób reklama na autobusie może być skuteczna oraz obniżyć koszty promocji.

Podczas podróży

Reklama w autobusie to aktualnie jedna z najpopularniejszych form reklamy. Stosują ją nie tylko duże firmy, ale także lokalne marki, które chcą w tani sposób zwrócić uwagę podróżujących po mieście na swoją ofertę. Reklama w autobusie jest bowiem przeznaczona raczej dla mieszkańców danego miasta – w przeciwieństwie do reklamy na autobusie, o której była mowa wcześniej.

Wszystko dlatego, iż po drogach publicznych mogą przemieszczać się nie tylko miejscowi, ale także przyjezdni z innych miast, którzy nie koniecznie będą zainteresowani ofertą szkół czy też sklepów w danym mieście, ponieważ przybywają do danego miasta już w określonym wcześniej celu. W przypadku reklamy w autobusie sytuacja wygląda inaczej – w większości podróżujący komunikacją miejską to osoby, które na stałe lub też tymczasowo mieszkają w danym mieście, stąd też na formę promocji, jaką jest reklama w autobusie często decydują się mniejsze przedsiębiorstwa poszukujące stałych klientów.

Warto też wspomnieć o budżecie i możliwościach finansowych potencjalnych klientów – komunikacją miejską przemieszczają się w większości studenci, osoby starsze oraz mniej lub średnio zamożne, dlatego też bezsensownym byłoby zamieszczanie w autobusie reklam produktów lub też usług, które wymagają dużego nakładu finansowego, co w przypadku reklamy na autobusie ma już sens – po miejskich drogach przemieszczają się bowiem kierowcy o różnej grubości portfela.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *